Efekt skali na przykładzie rozwoju sklepu internetowego pozwala dokładnie zaobserwować, na czym to zjawisko polega. Właściciel sklepu online poprzez zwiększenie rozmiarów działalności może zmniejszyć udział kosztów stałych w kosztach jednostkowych produktu, czyli im większa jest produkcja i sprzedaż, tym niższa może być cena danego produktu. Niższa cena prowadzi do większej sprzedaży, a w efekcie do wyższych zysków (duża liczba małych prowizji).
Rozbudowa sklepu online – łatwiej niż ze stacjonarnym
- zakup w hurtowniach dużych ilości materiałów, półfabrykatów i opakowań w niższych cenach, co wpływa też na obniżenie cen jednostkowych w sprzedaży online,
- ujednolicenie kosztów pakowania oraz transportu przy mniejszych i większych ilościach sprzedawanych produktów,
- przemyślane inwestowanie dochodów między innymi w zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników do spraw zaopatrzenia oraz sprzedaży produktów.
Sklepy online, które chcą w pełni korzystać z efektu skali muszą mieć duży rynek zbytu na sprzedawany asortyment. Jest to warunek konieczny, często trudny do osiągnięcia przy konkurencji w postaci firm i koncernów zagranicznych. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu online to dobry krok na drodze do stałego zwiększania sprzedaży.